روانشناسی تربیتی شناختی – آموزش و یادگیری – کلاس درس مع
کلاس درس مع
بهعنوان مربی، همه ما در طول سالها شاهد بودهایم که چگونه فناوری برای آموزش و یادگیری در کلاس درس یکپارچهتر شده است. برخی از مدارس لپتاپ، تبلت، و سیستمهای مدیریت یادگیری ارائه میدهند. هیچ چیز جدیدی نیست، به جز اینکه همه به صورت دیجیتالی و مجازی بسیار سریعتر حرکت می کنند.
از آنجایی که ما با تمام این فناوریهای آموزشی مختلف دست و پنجه نرم میکنیم باید مراقب باشیم که چگونه از آنها استفاده کنیم و آنها را به طور مؤثر اجرا کنیم تا نتایج یادگیری بهتری ارائه کنیم. شاید ما این یادگیری ترکیبی را امتحان کنیم. شاید آن را مخلوط کرده و یا به شکل اول برگردانیم.
در طول دو سال گذشته، ما با سرعت سرسام آوری به سمت یادگیری آنلاین حرکت کرده ایم. این یک ضرورت بوده و هست. در این محیط، ما بهواسطه این فناوری، تبدیل به چیزی شدهایم که بسیاری از دانشآموزان ما آرزوی آن را دارند، یعنی خلق کننده. شاید از یک ابزار تصویربرداری برای ضبط صفحه نمایش خود استفاده کرده اید یا برای تشویق دانش آموزان خود یک پیام ویدیویی ارسال کرده اید.
اینها چه ربطی به کلاس درس مع دارند؟ برای پاسخ به آن، ابتدا باید بفهمیم که کلاس درس مع چیست.
کلاس درس مع چیست؟
کلاس درس مع نوعی از یادگیری ترکیبی است که انحراف از روش آموزشی تدریس سنتی است که در آن معلم سخنرانی می کند و دانش آموزان منفعلانه گوش می دهند. مفهوم این است که به نحوه اجرای کلاس به روشی کاملاً متفاوت نزدیک شویم. به جای اینکه دانش آموزان شاهد سخنرانی معلم در کلاس باشند و درک خود را در تکالیف به کار ببرند، کلاس درس مع آن را تغییر می دهد.
در کلاس درس مع، دانشآموزان سخنرانیهای ویدیویی را تماشا میکنند یا مطالب کلاس را خارج از کلاس میخوانند تا درک پایهای از مطالب درسی ایجاد کنند. سپس زمان کلاس صرف به کارگیری این دانش با تکمیل کارهای درسی می شود که معمولاً در خانه به عنوان تکالیف خانگی یا بحث های سطح بالاتر، کار گروهی همتا، بحث و تمرین انجام می شود.
نقش معلم در کلاس مع به طرز چشمگیری تغییر می کند. به جای اینکه معلم مرکز کلاس باشد، دانش آموزان و کارشان مرکز کلاس می شود. سپس معلمان میتوانند آموزش شخصیسازیشدهتری برای کمک و ارزیابی دانش تک تک دانشآموزان در حین پیشرفت پروژههایشان ارائه دهند.
رویکرد کلاس درس مع چیست؟
پس حالا فهمیدید که چرا به آن کلاس درس مع می گویند. مولفه های رویکرد کلاس درس مع شامل موارد ذیل است:
محیط یادگیری انعطاف پذیر
محیط آموزشی باید هم در زمان و هم در مکان انعطاف پذیر باشد. دانش آموزان باید اجازه داشته باشند تا دانش جدید را با سرعت خود بیاموزند، در حالی که محیط یادگیری فیزیکی باید پیمانه ای باشد تا هر نوع فعالیت یادگیری را تسهیل کند.
فرهنگ یادگیری
همانطور که قبلاً گفته شد، کلاس درس مع یک رویکرد دانش آموز محور است. دانش آموزان یادگیری و سرعت خود را کنترل می کنند، در حالی که معلم در نقش حمایت کننده عمل می کند.
محتوای عمدی
محتوای دوره کلاسیک به طور خودکار در کلاس درس مع کار نمی کند. باید با زمینه یادگیری مع تطبیق داده شود. دانش آموزان باید بتوانند مطالب را به طور مستقل یاد بگیرند تا بتوان از زمان کلاس درس برای یادگیری فعال و عملی استفاده کرد.
مربی حرفه ای
این مدل یادگیری نیمه مستقل مستم آن است که مربی بسیار مراقب و انعطاف پذیر باشد تا بتواند به سرعت تشخیص دهد که چه کسی به اصلاح یا کمک نیاز دارد. علیرغم کنترل دانش آموز بر سرعت و سبک یادگیری، مربی همچنان باید به پیشرفت کلاس خود به صورت گروهی کمک کند.
مزایا و معایب کلاس درس مع
کلاس درس وارونه مزایای زیادی دارد، اما در عین حال برای هر کلاس و هر دانش آموزی مناسب نیست. بیایید برخی از مزایا و چالش های کلاس درس مع را بررسی کنیم.
مزایای کلاس درس مع
تعدد اشکال یادگیری
کلاس درس سنتی بر روی اشکال یادگیری شفاهی، دیداری و شنیداری سنگینی می کند. کلاس درس مع از آن روشها استفاده میکند و به طور مشخص برنامه کاربردی و همچنین حل مسئله را به کار میگیرد.
دانش آموزان می توانند انواع بی شماری از یادگیری را برای موفقیت انجام دهند. این می تواند باعث شود که کلاس درس مع برای دانش آموزانی که به جای نیاز به یادداشت برداری و حفظ کردن، موفقیت بیشتری در حفظ دانش از طریق کاربرد دارند، بهتر عمل کند.
مهارت های فراتر از کلاس
دانش آموزان برای موفقیت تحصیلی باید دانشی را که از کلاس های درس دارند، درک کنند و بتوانند آن را به کار ببرند. از این گذشته، نقش اصلی معلم ارائه دستورالعملی است که به دانش آموزان کمک می کند تا یاد بگیرند.
با این حال، درس های زیادی برای دانش آموزان در کلاس وجود دارد که فراتر از طرح درس است. در کلاس، دانش آموزان یاد می گیرند که با هم کار کنند، به یکدیگر کمک کنند، ارتباط برقرار کنند و همکاری کنند، و چگونه یاد بگیرند. آنها مهارت های تحقیق را یاد می گیرند و کنجکاوی خود را کشف می کنند. اینها مهارت های نامشهودی هستند که دانش آموز در طول زندگی تحصیلی خود به دست می آورد.
کلاس درس مع در کمک به دانش آموزان برای یادگیری پاسخگو بودن و ابتکار عمل عالی است. مسئولیت یادگیری اطلاعات پایه دوره بر عهده دانش آموز می باشد. این چالش آنهاست که یاد بگیرند چگونه آن دانش را تحت نظارت معلم به کار ببرند.
دسترسی گسترده
در مورد شکاف دیجیتال گفته های بسیاری وجود دارد، اما این نیز درست است که اینترنت رابط عالی است. دانش آموزان ممکن است در کلاس درس با چالش هایی مرتبط با سلامتی، زندگی خانوادگی یا پویایی کلاس درس مواجه شوند. آنها ممکن است نیاز داشته باشند که با والدین خود سفر کنند یا دوره های طولانی کلاس را از دست بدهند که خارج از کنترل آنها است.
کلاس درس مع فرصتی منحصر به فرد برای هر دانش آموزی با رایانه یا تلفن هوشمند و اتصال به اینترنت فراهم می کند تا با تماشای سخنرانی های ضبط شده، اطلاعات اساسی دوره را به دست آورد. بسته به ابزارهای موجود، آنها همچنین ممکن است فرصتهای زیادی داشته باشند تا معلم خود را از طریق یک کلاس مجازی و همچنین همتایان خود را در تمرینهای یادگیری پروژه محور که در مکان های جدایی برگزار میشوند، درگیر کنند.
کلاس درس مع یک مدل عالی برای آموزش از راه دور است که در آن برنامه درسی اغلب با یادگیری خودگام هدایت می شود. سپس تعاملات معلم و دانش آموز برای همکاری پویاتر و یادگیری سطح بالاتر محفوظ است.
معایب کلاس درس مع
شکاف دیجیتال
رایج ترین موضوعی که در کلاس درس مع مطرح می شود، اتکای آن به استفاده از فناوری است. اگرچه کلاس درس مع از نظر فنی به سخنرانیهای ویدیویی درخواستی نیاز ندارد تا دانشآموزان در زمان خود آن را تماشا کنند، برای مقاصد دیگر، کلاس درس مع به سخنرانیهای ویدیویی درخواستی نیاز دارد. از این گذشته، با توجه به اینکه بیش از 82 درصد از کل ترافیک وب مصرفکننده از ویدیوهای آنلاین میآید، میتوانیم با خیال راحت بگوییم: «ما در دنیای ویدیو تدریس میکنیم».
از آنجایی که به رایانه، ویدئو و اینترنت متکی است، دانشآموزان و خانوادهها باید به صورت دیجیتالی متصل شوند. تحقیقات نظرسنجی نشان داد که 34 درصد از کودکانی که مدارسشان به دلیل همهگیری تعطیل شده بود، موانع مرتبط با فناوری را تجربه کردند. 16 درصد از این کودکان به دلیل نداشتن رایانه در خانه نتوانستند تکالیف مدرسه را انجام دهند و 14 درصد به وای فای عمومی متکی بودند. شکاف دیجیتالی واقعی است و ما باید مراقب تحمیل بارهای نامناسب بر دوش کودکان در معرض خطر باشیم.
یادگیری خودراهبری
از بسیاری جهات، کلاس درس مع تمرینی برای اعتماد، مسئولیت پذیری شخصی و مهارت است. در کلاس درس سنتی، معلم اطلاعات را از طریق سخنرانی و توضیح ارائه می دهد. دانش آموزان تماشا می کنند، گوش می دهند و سوال می پرسند. سپس معلم تکالیف خانه را برای تقویت این تکالیف تعیین می کند و بعداً آزمون ها و امتحاناتی را برای ارزیابی درک ارائه می دهد.
موفقیت مدل کلاس درس مع کاملاً به این بستگی دارد که دانش آموزان سخنرانی های ویدیویی خود را در خانه تماشا کنند و برای کار روی پروژه های خود در کلاس آماده شوند. در کلاس درس سنتی، دانش آموز ممکن است در تکمیل تکالیف خود شکست بخورد، اما این بدان معناست که آنها درس قبلی را تقویت نکرده اند تا جایی که به طور کامل آن از دست داده اند.
علاوه بر این، یادگیری خودراهبر یک مهارت است. همه دانش آموزان توانایی آموزش خود را ندارند. اام دانشآموزان به تکمیل کامل آموزشهای اولیه خود از ویدیوهای درخواستی و انتظار از آنها برای آمدن به کلاس آماده برای کار ممکن است برای بسیاری از دانشآموزان بسیار بالا باشد. همان دانشآموزانی که در توجه به سخنرانی مشکل دارند، ممکن است با تماشای مجموعه سخنرانیهای ویدیویی در خانه مشکلات بیشتری داشته باشند.
آماده سازی کلاس درس
مدیریت یک کلاس درس مع می تواند برای معلمان دشوار باشد. آنها باید سازماندهی کنند، اطمینان حاصل کنند که پروژه هر دانش آموز را درگیر می کند و آنها را به صورت جداگانه درگیر می کند تا کمک شخصی ارائه شود.
حتی چالشبرانگیزتر میتواند ایجاد و کسب محتوایی برای تماشای دانشآموزان در خانه باشد. با فرض اینکه ناحیه مدرسه کتابخانه ای از سخنرانی ها و فیلم های آماده شده را در اختیار معلمان قرار نمی دهد، ایجاد این فیلم ها برای یادگیری خودگردان باید توسط معلم انجام شود.
اینجاست که معلم باید از سازنده آنها ممنون باشد؛ آنها هستند که زمان و تلاش خود را برای ایجاد این سخنرانی های ویدیویی صرف می کنند. علاوه بر این، این سخنرانی های ویدیویی باید به مرور زمان مدیریت و به روز شوند، درست مانند طرح درس.
چگونه یک کلاس درس مع راه اندازی کنیم؟
اجرای یک کلاس درس مع کار آسانی نیست، اما هرگز آسان تر از اکنون نبوده است. امروزه مربیان به برخی از فناوری های شگفت انگیز، منابع آنلاین و بهترین شیوه های کلاس درس مع دسترسی دارند.
• دوره و استراتژی تدریس خود را تطبیق دهید
استراتژی تدریس خود را برای تطبیق با رویکرد کلاس درس از نو طراحی کنید. تعریف کنید که دانش آموزان به طور مستقل چه چیزهایی را یاد خواهند گرفت و چگونه دانش آنها را در کلاس درس تثبیت خواهید کرد. مکانیسمهایی را برای تأیید اینکه دانشآموزان بخش آنلاین یک درس را با موفقیت به پایان رساندهاند (یعنی مشاهده ویدیوها) در محل قرار دهید. همچنین، به این فکر کنید که چگونه پیشرفت دانش آموزان خود را ارزیابی می کنید و چگونه عملکرد استراتژی کلاس درس مع خود را ارزیابی می کنید (و بهبود می بخشید).
• پلت فرم آموزش آنلاین خود را انتخاب کنید
سال های جاری زمان مناسبی برای تغییر کلاس درس شما خواهد بود. دیگر نیازی به ایجاد یک ترکیب فناوری پیچیده از ابزارهای ایجاد ویدیو، پلتفرمهای مدیریت ویدیو، برنامههای همکاری، تابلوهای پیام، فناوری آموزشی و حسابهای اجتماعی اختصاصی ندارید. پلتفرمهای آموزش آنلاین سطح حرفهای مانند کلاس مجازی راهحلی همهجانبه ارائه میکنند که در حال حاضر بیشتر فناوریهایی را که برای اجرای یک کلاس درس مع به آن نیاز دارید، از جمله ردیابی پیشرفت دانشآموز، ادغام میکند.
• محتوای خود را توسعه دهید
این بخش یک سرمایه گذاری اولیه عالی را ارائه می دهد، اما هنگامی که کل بسته مواد درسی خود را توسعه دادید، می توانید به بازیافت محتوای خود برای دوره ها یا سال های آینده ادامه دهید. با مطالعه منابع آنلاین شروع کنید تا بتوانید تا جایی که می توانید دوره را با مطالب موجود پوشش دهید. سپس میتوانید حفرهها را با ویدیوهای توضیحدهنده ، ضبطشده از صفحه وب، یا ضبط سخنرانی پر کنید.
• دانش آموزان و خانواده هایشان را درگیر کنید
کلاس درس مع یک تغییر بزرگ برای دانش آموزان شما است، بنابراین باید به آنها کمک کنید تا برای آن آماده شوند. انتظارات واضحی را تعیین کنید (مخصوصاً در مورد یادگیری مستقل) و به آنها بگویید که از اتخاذ رویکرد کلاس درس مع چه مزایایی خواهند داشت. شفافیت کامل را با والدین دانش آموزان در کلاس های ابتدایی و دبیرستان حفظ کنید و آنها را با رویکرد جدید همراه کنید.
• ذهنیت مناسبی را برای دانش آموزان خود ایجاد کنید
موفقیت شما در کلاس درس مع با مشارکت دانشآموزان حفظ می شود. ناآماده آمدن به کلاس، هر شکلی تمرین یا پرسش و پاسخ را غیرممکن می کند، بنابراین مهم است که آنها را وادار به تکمیل بخش آنلاین دروس خود کنید. پلتفرمهایی مانند کلاس مجازی دارای معیارهای بیننده هستند که به شما کمک میکند نظارت کنید چه کسی ویدیوی مورد نیاز قبل از سخنرانی را تماشا کرده است. جلسه را با یک امتحانک شروع کنید تا مشخص شود دانش آموزان چقدر دانش و ایده های جدید را جذب کرده اند.
کارگاه مجازی به عنوان راه حلی برای کلاس درس مع
اجرای یک کارگاه مجازی در آموزشگاه بصورت سازنده و خلاق و با شرکت کنندگان فعال و پرشور که به دنبال اشتراک گذاری داستان ها و فکر کردن به راه حل هایی برای بهبود حرفه تدریس هستند بسیار ایده آل است. شنیدن اینکه چگونه بسیاری از افراد خلاقیت خود را همراه با مجموعه های قوی از فناوری آموزشی برای کمک به موفقیت دانش آموزان در کلاس های خود به کار گرفته اند، الهام بخش و شگفت انگیز خواهد بود.
جلسهای که ویدیو به معلمان کمک میکند، کارگاهی عملی است که مربیان را تشویق می کند تا از ابزارهای ایجاد ویدیو برای جذابتر و تاثیرگذارتر کردن حضور ویدیوی خود استفاده کنند. ما اغلب به ویدیو به عنوان یک رسانه غیرفعال نگاه می کنیم. دانشآموزان تکمه را فشار میدهند، دانشآموزان غیرفعال تماشا میکنند، ویدیو پایان مییابد. با این حال، ویدئو می تواند فوق العاده جذاب باشد. ویدیو می تواند زنده و مشارکتی یا بر اساس تقاضا و تعاملی باشد.
با راهحلهای آموزشی که از ویدیو در تمام شکوه آن استفاده میکنند، یا استفاده صحیح از ابر ویدیو یا هر ابزار ویدیویی دیگر، معلمان می توانند به طور کامل دانش آموزان خود را از طریق سخنرانی های ویدیویی درخواستی خود و همچنین در کلاس زنده درگیر کنند.
مدیریت ویدیو
از آنجا که کلاس درس مع اغلب به این معنی است که از دانش آموزان انتظار می رود که سخنرانی های ویدیویی را در خانه تماشا کنند، معلمان برای مدیریت فیلم های کلاس خود به یک پورتال ویدیویی قوی نیاز دارند. یک پورتال ویدیویی، دانستن مکان آپلود ویدیوها را برای معلمان آسان میکند و حتی برای دانشآموزان، یافتن ویدیوهایی را که باید تماشا کنند، آسانتر میکند.
ویدیوها را میتوان در کانالهایی سازماندهی کرد که فقط برای تماشای دانشآموزان کلاس در دسترس است در حالی که معلمان میتوانند از یک ویدیو در چندین کلاس استفاده کنند. نه تنها ویدیوها توسط کلاس ها سازماندهی می شوند، بلکه دانش آموزان می توانند از لینک های جستجوی غنی برای یافتن ویدیوهایی که موضوعات خاصی را پوشش می دهند استفاده کنند.
پورتال های مدیریت ویدیو، مانند فضای رسانه ای، نه تنها یک فضای مرکزی برای مدیریت و دسترسی به همه ویدیوها در یک کلاس و مدرسه فراهم می کند، بلکه ابزارهای غنی سازی را برای گسترش دسترسی ویدیوها فراهم می کند. معلمان میتوانند بهطور خودکار ویدیوهای خود را با زیرنویس ماشینی زیرنویس کنند و زیرنویسهای خود را ویرایش کنند تا به درستی دانش آموزان آنها را دریافت کنند. ابزارهایی مانند زیرنویس یافتن ویدیوها را در جستجو آسان می کند و همچنین کمک می کند مطمئن شوید که هیچ دانش آموزی از قلم نیفتاده است.
ایجاد ویدیو
داشتن یک مکان مرکزی برای نگهداری تمام محتوای ویدیویی کلاس شما عالی است، اما این محتوای ویدیویی از کجا می آید؟ مطمئناً محتوای عالی زیادی در کانل های ویدیویی و سایر سایتهای شخص ثالث وجود دارد، اما گاهی اوقات این کافی نیست.
به این ترتیب، معلمان به سازندگان ویدیو تبدیل می شوند. چه آنها از ابزارهای ضبط صفحه وب برای ضبط صفحه نمایش خود در حالی که روی آن صحبت می کنند استفاده می کنند یا مهارت های انیمیشن خود را با نرم افزار های انیمیشن ساز نشان می دهند، ایجاد ویدیو به یک مهارت اصلی کلاس تبدیل می شود.
ایجاد سخنرانی های ویدیویی جذاب بر اساس تقاضا آسان است. معلمان نیازی به تنظیمات خاصی ندارند. آنها فقط روی دکمه قرمز کلیک می کنند و شروع به صحبت می کنند. پس از اتمام ضبط، ویدیو به طور خودکار به پورتال ویدیوی شما اضافه می شود.
سخنرانیهای ضبطشده یک پخشکننده پویا ارائه میکنند که در آن دانشآموزان میتوانند وبکم معلم، محتوای مشترک یا ترکیبهای مختلف از هر دو (کنار هم یا تصویر در تصویر) را مشاهده کنند. این به دانش آموزان کنترل بیشتری بر تجربه تماشای خود می دهد. علاوه بر این، اگر در حین ضبط، یک ارائه را به اشتراک یگذارید، ویدیو به طور خودکار در هر اسلاید فصل بندی می شود و متن اسلاید نمایه و قابل جستجو می شود.
ویدئوی تعاملی
ویدئو به طور سنتی منفعل است. این میتواند چالشی برای دانشآموزان باشد که روی مطالب متمرکز بمانند. همچنین برای معلمان دشوارتر است که بدانند آیا یک دانش آموز واقعاً یک ویدیو را هنگام بررسی تجزیه و تحلیل ویدیو تماشا کرده است یا خیر.
یکی از راههای مقابله با این چالشها، ساخت ویدیو تعاملی است. این رویکرد رو به جلو برای ویدیو، تجربیات جذاب تری را ارائه می دهد که دانش آموزان را به محتوای درسی هدایت می کند.
ایجاد یک ویدیوی تعاملی کار سختی به نظر می رسد، اما واقعاً اینطور نیست. این می تواند به سادگی اضافه کردن هات اسپات ها باشد – دکمه هایی که دانش آموزان برای دسترسی به منابع خارجی روی آن کلیک می کنند. همچنین میتواند بدون انجام کار زیاد، پیشرفتهتر شود.
مسیرهای ویدئویی تعاملی تجسم مدرن انتخاب مسیر شخصی هستند. مردم سفرهای باورنکردنی را با این ابزار ویدیویی ایجاد می کنند، اما شما همچنین می توانید سناریوهای اساسی را با استفاده از ابزارهای ساده فیلم برداری در کمتر از 2 ساعت ایجاد کنید تا به معلم ایده بدهد که چه کاری می تواند انجام دهد.
راه دیگر برای اطمینان از اینکه دانشآموزان واقعاً سخنرانیهای ویدیویی خود را تماشا میکنند، اضافه کردن آزمونهای ویدیویی در ویدیو است. اندازه گیری درک دانش آموزان همیشه مهم است. این به شما کمک میکند هنگام ارائه آموزش شخصیسازی شده در کلاس درس مع، آنچه را که باید، تقویت کنید یا به درک آن نزدیک شوید. اضافه کردن آزمونها بهعنوان ابزار جداگانه بعد از ویدیو بسیار معمول است، اما نمایش سؤالات امتحانک در داخل ویدیو در نقاط توقف از پیش تعریفشده کمک میکند تا اطمینان حاصل شود که دانشآموزان سخنرانیهای ویدیویی شما را در تمام طول مسیر تماشا میکنند.
کلاس های مجازی و موارد دیگر
ویدئو به اشکال مختلف ارائه می شود. در مورد ویدیوی درخواستی بسیار گفته شده است – مانند ایجاد سخنرانیهای ویدیویی با استفاده از ابزارهای ضبط و تعامل آنها با آزمونهای ویدیویی و مسیرهای ویدیویی. این ابزارها خود را با کلاس درس مع تطابق میدهند، جایی که انتظار میرود دانشآموزان سخنرانیهای ویدیویی را در خارج از کلاس تماشا کنند، سپس روی پروژهها در کلاس کار کنند.
کلاس درس مع فقط الگویی برای مدرسه سنتی نیست. مدارس مجازی اغلب از عناصر کلاس درس مع استفاده می کنند. یک کلاس درس بسیار جذاب و مجازی می تواند تفاوت بزرگی در موفقیت کلاس ایجاد کند.
معلمان می توانند با کلاس ملاقات کنند تا درس را شروع کنند، سپس کلاس را به گروه هایی تقسیم کنند که دانش آموزان بتوانند روی پروژه های خاص خود کار کنند. سپس معلم می تواند از گروهی به گروه دیگر برود تا به هر دانش آموز یا گروه دانش آموزی آموزش شخصی ارائه دهد.
کلاس مجازی و همچنین اتاق های گفتگو را می توان ضبط کرد و آن ضبط ها را به طور خودکار به کانال ویدیوی کلاس اضافه کرد. معلم حتی میتواند ویدیوها را از طریق پیامهای ویدیویی به اشتراک بگذارد تا دانشآموزان را به تماشای مجدد تشویق کند و همچنین سخنرانیهای ویدیویی کلیدی دیگری را برای مرور پیشنهاد کند.
آینده کلاس های درس ویدیویی
تکنولوژی و روش ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند، اما هدف ثابت می ماند. به عنوان مربی، ما همیشه به دنبال راه هایی برای کمک به موفقیت دانش آموزان خود هستیم. کلاس درس مع الگوی همه کلاسها نیست، اما مطمئناً برای برخی از دانشآموزان و برخی معلمان یک رویکرد عالی است. اگر علاقه مندید این مدل را بیشتر امتحان کنید، می توانید حتی با یک طرح درس مع شده آزمایش کنید و ببینید که چگونه پیش می رود. مانند هر چیزی، یک سری تکرار و تمرین خواهد بود.
صرف نظر از اینکه قصد دارید به کلاس درس مع بپردازید یا نه، مهم است که ویدیو را به عنوان ابزاری برای کلاس درس بپذیرید. دانش آموزان با ویدئو ارتباط برقرار می کنند؛ آنها ویدیو را می فهمند. چه آنها یاد بگیرند که چگونه چیزی در کانال ویدیویی بسازند یا با آخرین روندهای اشتراک اجتماعی سرگرم شوند، ویدیو نقش اصلی را در زندگی آنها بازی میکند. و ویدیو همچنان در توسعه حرفه ای آنها نقش خواهد داشت زیرا شرکت های بیشتری در تمام جنبه های عملیات خود از یادگیری و توسعه گرفته تا بازاریابی و توانمندسازی مشتری به ویدیو متکی هستند.
بنابراین، روحیه سازنده ویدیویی خود را تبریک بگویید. چه در راه شروع به ضبط سخنرانی های ویدئویی خود برای اولین بار در کلاس درس مع باشید یا صرفاً یک پیام ویدئویی سریع برای دانش آموزان خود جمع آوری کنید، مفید خواهد بود. به خوبی کارامد خواهد بود.
مجله اینترنتی روان تنظیم
مجله تخصصی روانشناسی تربیتی شناختی
مدیر مسئول: محمود دلیر عبدی نیا - روانشناس تربیتی با دیدگاه شناختی
استفاده از مطالب ارائه شده در این پایگاه، صرفا با ذکر منبع آزاد می باشد.
مجله اینترنتی یادگیری و آموزش (روان تنظیم)
کتاب درسی روانشناسی تربیتی شناختی - فصل اول – بخش دوم
کتاب درسی روانشناسی تربیتی شناختی
مسئولیت پذیری معلمان - کتاب درسی روانشناسی تربیتی شناختی - فصل اول – بخش پایانی
کلاس ,دانش ,مع ,آموزان ,ویدیویی ,یادگیری ,دانش آموزان ,سخنرانیهای ویدیویی ,دانش آموز ,برای دانش ,رویکرد کلاس ,دانشآموزان سخنرانیهای ویدیویی ,برای تماشای دانشآموزان ,سخنرانیهای ویدیویی درخواستی ,روانشناسی تربیتی شناختی